Bajkowo- książkowe koty

    Koty są bohaterami wielu bajek, książek i wierszy.
Zamieszczam przykłady, które znam. Jeśli coś Wam się jeszcze przypomni, dajcie mi znać.
 
        KOT W BUTACH to postać z bajki. Miał buty, szablę i kapelusz.


        KOT Z SHREKA to też kot w butach, tylko w nowszej wersji.


        GARFIELD to gruby, rudy kot, który lubi leniuchować i jeść lasagne.


        TOM z bajki ,,Tom i Jerry''. Ciągle próbuje złapać mysz, ale mu się to nie udaje.


        SYLWESTER z kolei chce złapać małego, żółtego ptaszka Tweety'ego. Też bez skutku;)


        FILEMON I BONIFACY to bohaterowie bajki, którą lubili moi rodzice;-) I ja też:) Filemon to mały i ciekawski kotek, który zadaje bardzo dużo pytań. Bonifacy natomiast jest doświadczonym, dorosłym kocurem. Lubi dużo spać i wylegiwać się na piecu.


       KLAKIER, tak jak Gargamel, nie cierpi smerfów.


      PAN JINKS z bajki ,, Pixie i Dixie i Mr. Jinks.


     KOT Z BAJKI ,,DZIECIAK KONTRA KOT"


     CHLOE- gruba, zabawna kotka z filmu ,,Sekretne życie zwierzaków domowych"


     HALLO KITTY- znany kociak z różowa kokardką.Gdy byłam łodsza, lubiłam gadżety z Hallo Kitty;)

     CZESŁAW- jeden z bohaterów ,, Królikuli"


     KOT JESS to przyjaciel listonosza Pata. Bajkę tę oglądałam, jak byłam mała:)


     KICIA to ulubienica Boba Budowniczego. To też oglądaliśmy ze Stasiem dawniej;)

   
     KRZYWOŁAP to magiczny, rudy kot Hermiony z ,,Harrego Pottera".


     PANI NORRIS to kotka woźnego w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, też z ,,Harrego Pottera".
   
    KAJA z bajki ,, Szeryf Kaja"


Jest także wiele wierszy o kotach, np:
  1.Stanisław Jachowicz ,,CHORY KOTEK" i ,,CZYSTY KOTEK''

  2.Julian Tuwim ,,KOTEK''
  3.Danuta Wawiłow ,, DZIWNY KOT"
  4.Ludwik Jerzy Kern ,,ZESZŁY SIĘ CZTERY KOTY"
  5.Ewa Szelburg- Zarembina ,,KOTKI'', ,,KOT I RENIA''


   Mam też w domu kilka książek o kotach.Takich, w których znajduję ciekawe o nich informacje i takich, w których koty są głównymi bohaterami:




   

Komentarze

Popularne posty